Ja, maar..

Wij willen je er graag bij hebben!

Wij snappen dat je nog een aantal vragen kunt hebben voordat je je verbindt aan onze stichting. En om er voor te zorgen dat een ‘ja, maar..’ geen ‘nee, want..’ wordt, willen we deze vragen graag beantwoorden zodat je met een vertrouwd gevoel mee gaat bouwen aan onze beweging. We zijn namelijk niet slechts op zoek naar ‘donateurs’, wij zijn op zoek naar ambassadeurs! En hopelijk ben jij één van onze nieuwe ambassadeurs!

Maar soms past het gewoon niet..

Stichting Geven is Leven is een enthousiaste club mensen die in het hart is geraakt door het leed op deze wereld. Samen proberen we de wereld een klein beetje mooier te maken en jij bent van harte welkom om met ons mee te doen. Maar als het niet helemaal goed voor je voelt, als je teveel bedenkingen hebt bij deze stichting, dan past het gewoon niet. Dat is helemaal niet erg! Toch hopen we dat je na het lezen van de meest gestelde vragen alsnog besluit om met ons mee te doen. En natuurlijk staat het vrij om contact met ons op te nemen als je nog ergens mee zit!

• Ja, maar zijn de projecten alleen op het buitenland gericht?

De projecten die we steunen vinden zowel plaats in Nederland als in het buitenland. We zien de nood in de wereld, maar willen onze ogen niet sluiten voor noden dicht bij huis.

• Ja, maar stichting geven is leven richt zich zeker op één bepaalde religieuze stroming?

Bij het kiezen van een project wordt niet gelet op religieuze stroming, politieke voorkeur of wat dan ook. Wij hebben onze eigen criteria opgesteld en als een project daaraan voldoet dan kan een aanvraag worden ingediend. Bekijk de criteria hier.

• Ja, maar deze projecten zijn toch maar een druppel op de gloeiende plaat?

Dat klopt helemaal. Wij hebben niet de illusie dat we de wereld perfect gaan maken. Over de perfecte wereld gaan we trouwens graag met je in gesprek! Maar ook al zijn onze projecten maar druppels op een gloeiende plaat: als je er onder staat word je goed nat!

• Ja, maar hoeveel geld gaat er daadwerkelijk naar een project?

Alles!

• Ja, maar hoe doen jullie het dan met de onkosten?

Wij hebben een aantal bedrijven bereid gevonden die onze kosten willen financieren. Denk hierbij aan de kosten voor een bankrekening, de automatische incasso, het jaarverslag, de website, enz. enz. Benieuwd naar welke bedrijven deze stichting mogelijk maken? Bekijk ze hier!

• Ja, maar ik steun al zoveel goede doelen!

Gaaf dat je zo begaan bent met deze wereld! Het is niet onze bedoeling om donateurs bij andere stichtingen en goede doelen organisaties weg te trekken. Dus als jij die organisaties met je hart hebt uitgekozen en daar nog steeds achter staat dan hopen we van harte dat je hen blijft steunen. En als je voelt dat je toch nog wat kunt missen en dat je dit een ontzettend tof project vind dan ben je natuurlijk van harte welkom om ons ook te steunen!

• Ja, maar hoe weet ik dat ik achter alle projecten sta die jullie uitkiezen?

Allereerst hopen we dat je ons vertrouwd in het uitkiezen van de projecten. Je kunt onze criteria voor de projecten hier bekijken. Maar je mag natuurlijk altijd meedenken en zelf projecten aanleveren. En mocht het eens voorkomen dat je vragen hebt bij een projectkeuze dan staan wij altijd open voor een bak koffie en een goed gesprek!

• Ja, maar hoe transparant zijn jullie eigenlijk?

We proberen alles wat we doen zo goed mogelijk in beeld te brengen voor onze ambassadeurs. Niet omdat we transparant willen zijn maar juist omdat we verhalen willen vertellen: elk kwartaal een nieuw verhaal! En als wij het verhaal goed onderbouwd vertellen dan hopen we dat jullie deze verhalen weer verspreiden!

• Ja, maar wat als iets me niet helemaal duidelijk is?

Ik zet meteen een pot koffie! Kom je langs met je vragen?

• Ja, maar ik heb geen ‘ja, maars’ meer..

Fijn! Dan ben je hopelijk overtuigd geraakt van onze beweging en ben jij één van onze nieuwe ambassadeurs en hopen we samen met jou de wereld een klein beetje mooier te maken!

Ik ben overtuigd!

Gaaf! Leuk dat je mee gaat doen.

Vul je gegevens in en we nemen binnenkort contact met je op.