Renovatie dak groot schoolgebouw in Kenia

Sinds september werven we drie maanden voor de stichting Big Brain Project, die met lokale partners een school in Kenia onderhoudt. Op deze school kunnen alle kinderen kwalitatief goed onderwijs volgen, ook kinderen van ouders die geen schoolgeld kunnen betalen.

De school beschikt over een recentelijk herbouwd klein gebouw, en een ouder groot gebouw. De staat van het dak van het gebouw is momenteel slecht, doordat het einde van de levensduur van de gebruikte materialen gepasseerd is. Dat zorgt ervoor dat op sommige dagen geen les kan worden gegeven en schoolspullen nat worden. Met onze steun van €4500,- kan de school het dak vervangen door een nieuw dak, gemaakt van duurzame en kwalitatieve materialen.

Over Big Brain Project

De stichting heeft ten doel: het verbeteren van de leefomstandigheden van kansarme kinderen in Nairobi (Kenia), en voorts al hetgeen met een en ander rechtstreeks of zijdelings verband houdt of daartoe bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin des woords. Dit wordt uitgevoerd door het bedenken, opzetten en uitvoeren van projecten ter plaatse, welke zorgen voor betere hygiëne en/of educatie.